MACBOOK PRO VS AIR?

Frågor och svar / Permalink / 4
 
sara
okej, nu behöver jag hjälp med en sak. det är så att jag funderar på en ny laptop,
eller jag behöver verkligen en. och en mac känns verkligen perfekt! frågan är bara vilken?
 
har ni några erfarenheter/åsikter som ni kan dela med er av? behöver eran hjälp nu :) 
#1 - - Koffe:

Jag skulle nog förseslå pro'n pga att det känns mer robustare och den tar emot cd och dvd skivor :)

Svar: okej :) tack!
Sara

#2 - - Kajsa:

Jag köpte en air förra veckan och jag är sååååååååååååååååååååå nöjd! :) den är superlätt som du kanske vet och det är en grym fördel, dessutom är den så tunn så den tar ingen riktig plats i väskan när du ska ta med den! Jag stod och valde mellan PRO och air och jag beslutade mig för att air var den jag skulle ha, men om du vill köpa en PRO istället så råder jag di till att köpa den med retina skärm. Den är några tusen dyrare men alltså herre vilken skillnad det är på skärmarna. Åk till en butik så får du se själv, jag var på elgiganten! Hade airen haft en med retina skärm så hade jag köpt den direkt!

Men som sagt, jag tycker att air är helt perfekt och lätt då jag bär med mig datorn väldigt ofta, och den låter inte alls när du använder den. Jag tycker den känns mer feminin dessutom! hehe. Hoppas det hjälpte lite :)

Svar: Åhh så härligt att du blev nöjd! Jag velar ju också mellan pro och air (storlek har jag inte bestämt än men de kommer sen) men jag har inte märkt såå många skillnader. varför valde du air då? var den lättare/smidigare eller var det någiot annat som vägde över? båda är ju fantastiska!
jag kommer säkert också vilja ta med mig min så det är en fördel om den är smidig. :) hehe. tack för din kommentar! :)
Sara

#3 - - Anonym:

Jag var som sagt i affären och pratade med dom för jag var lika osäker på vilken jg skulle ha som du. Men dom tyckte inte heller att det var så stor skillnad, största skillnaden som jag kan se (jag är ingen fantast på datorer så jag kan inte så mycket om processor och grejer) är ju att pro har cd läsare. Men det kan man även köpa till airen och det mesta finns idag att ladda ner så man behöver knappt en cd längre! Men jag tycker att man fick bra hjälp i butik av dom som kan och vet på riktigt om man säger så :) haha

Svar: okej men bra då vet jag! ska dubbelkolla med dem, och kolla storlek osv så kan de ju hända att de blir en investering snart! så peppad på det iallafall! :D
Sara

#4 - - Kajsa:

Det var jag som skrev innan hehe, glömde skriva namn...

Liknande inlägg

Till top