ÖSTERSUND MOT CANCER SHOW

Vardag / Permalink / 1
Gårdagen var GRYM. har varit massa att planera att jag inte hunnit berätta för er än, men det var dags för Östersund mot Cancer-showen på gamla teatern. Östersund mot Cancer är ett projekt tänkt att förena vår stad för att bidra till forskningen om Cancer, och alla pengar går till barncancerfonden, ung cancer och juliaresan! Showen igår var ett avslut på deras projekt, alla biljetter kostade minst 200 kr och gick direkt till insamlingen, det såldes smycken (köpte ett superfint hjärt-halsband), artister uppträdde, juliaresan pratade, anhöriga pratade och det visades upp olika filmer om sjukdomen. efter Juliaresans andra "uppträdande" ropade de upp mig, som skulle berätta om det jag varit med om, eftersom jag var en av de överlevande från deras film!
 
För någon vecka sedan fick jag frågan av Beatrice Björch (med i juliaresan & också hon som jag haft kontakt med tidigare, tex när jag var med i deras första film, som ni hittar här!) om jag ville delta i showen, och på den frågan fanns det ingem tveksamhet. det var det inte heller när jag skulle medverka i filmen. Jag har alltid tyckt om att prata inför folk, men när det kommer till det här ämnet känns inget viktigare. Ingen kan säga att det man berättar är rätt eller fel, för det handlar om intryck, egna tankar och känslor, och det är så viktigt att nå ut till så många. I mitt tal berättade jag om hur jag fick mitt besked, hur det var under tiden man har cancer och hur jag mår idag. jag blandade in lite saker som jag tänkt under tiden som visade lite hur positiv jag ändå kände mig, och tyckte att det kändes sjukt bra att få hjälpa till. även om man var sjukt nervös att prata inför 450 människor för första gången. 
 
Jag kan iallafall inte vara mer stolt över oss, vår stad Östersund som igår visade hur mycket vi bryr oss. Hur många som kom mitt i julledigheten och hur många som skänkte pengar till en bra sak. Tack till er som ordnat showen, dragit igång projektet och tack för att jag fick dra ett litet strå till stacken. Som tjejerna sa igår, ni som var med, ni är hjältar! 
 
är det någon av er som läst nu som är sugen att skänka en slant till forskningen om Cancer, finns ett konto här, minsta lilla summa är bättre än inget!:
 
Bankgiro: 582-7886
Swish: 1232389849
 
PUSS & KRAM PÅ ER!
 
 
foto på juliaresan: Niklas Sundin, lånat från ÖP
 
 
 
#1 - - Marie :

Du är så himla grym Sara! ❤ ❤ ❤

Liknande inlägg

Till top