MIN KAMP MOT CANCERN - REPORTAGE I LT

Vardag / Permalink / 0
 
 
 
omslagsbrud i LT idag - förlåt för brusiga bilder, svårt att fota tidningar tydligen..
 
För några veckor sedan ringde en reporter till mig på jobbet, och frågade om jag ville delta i ett reportage i LT (lokaltidning) och berätta min historia, hur det var för mig när jag fick cancer och hur vi hanterade det. Reportern hade sett mig berätta en del på östersund mot cancer´s show några veckor tidigare och ville publicera det. På samma sätt, som det var när juliaresan-tjejerna ville ha med mig i deras första video, liksom när bea frågade mig om östersund mot cancer, på samma sätt var det inte någon tvekan här. Jag gillar att berätta min historia. För jag vet att för få vet hur det känns att faktiskt ha sjukdomen. Sedan jag blev sjuk har jag lagt märke till att sjukdomen fått ett regält uppsving och förekommer mer och mer i media, men vetskapen behöver komma ut. Samtidigt vet jag att det jag berättar på showen, och det som jag sa i juliaresans video och i reportaget nu är sant. Det är alltså inget vridet eller redigerat för att passa någon mall någonstans. 
 
Idag ringde en vän till familjen och ville berätta hur mycket hon gillade artikeln och hela reportaget. Själv hade jag fått höra att det skulle vara i tryck först den 31:a så jag var inte riktigt beredd men tackade så gott. för er som vill läsa artikeln på nätet måste man tyvärr ha premium, men LT.-tv visar en kortare version i en mindre smickrande vinkel dock (kameran hölls sjukt nära ansiktet men det bjuder jag på!). 
 
 
För er som har tillgång till LT finns reportaget i lördagsbilagan från idag. För en gångs skull blev jag faktiskt nöjd med hur det var skrivet. Helt som det berättades (lite förkortat såklart) men helt sant. Hoppas ni läser och gillar det! :) tack LT för en bra skriven artikel! 

Liknande inlägg

Till top