THAILAND - RESAN

Mina bilder, Vardag / Permalink / 0
Och så kom tiden, den jag väntat på för att kunna sätta mig ner och skriva lite om vår resa. det är några veckor sedan nu, och jag har visat lite bilder från mobilen, men nu har jag även gått igenom dem jag hade på kameran. det är inte jättemånga bilder, men några för att sammanfatta en fantastisk resa med en fantastisk andra halva. 
 
Tre veckor blev det, boendes mestadels i staden Pattaya. Erik har nära släktingar som har en lägenhet i Jomtien, i pattaya, som så vänligt lånade ut sitt boende till oss. efter en vecka kom även dem dit och bodde med oss,gjorde lite utflykter och åt många middagar på olika restauranger tillsammans med oss och vi fick även spendera tid med deras fyraåring max, full av energi och bus. 
 
Första veckan när vi var själva utforskade vi större delen av Pattaya. det regnade 4-5 dagar så det blev inte mycket soltimmar, utan vi skaffade oss ett och annat stammisställe, åkte till pattaya night market och köpte picknick, fyndade lite småsaker, och bara tog in stunden, vi var till pattaya centrum och shoppade en kväll, och gick bara runt andra kvällar, tog en massage och kikade på omgivningen. Det är så lättsamt att bara hoppa på en bath-bil i farten och hoppa av vart man vill, så det blir lätt att man utforskar många olika områden. ibland hamnar man även lite galet, som någon gång när vi var på en sån gata som man går till "för att få sällskap" tillexempel. det tog tid att inse vart vi hamnat då kan jag lova!
 
glada innan avfärd
 
området där vi bodde
 
 
 
 
en outfit från första veckan
 
pattaya night market
 
utanför starbucks inne i pattaya centrum
 
 
längs strandpromenaden. här var det inge superväder direkt ;) 
 
 
 
 
bilder från vårat "stammis"ställe chilloutplace. som ett kafé med god mat och fika
 
När madde, sigge & max (våra "värdar") kommit till pattaya hängde vi med dem. Erik fick någon slags matförgiftning då, så han hade några mindre roliga dagar. "tur" var väl då att jag kunde vara med de andra så han fick vila lite. efter att han blivit frisk kunde vi fortsätta vår semeste och bland annat på midsommarafton bokade vi in en båttur, jag och madde gjorde varsin blomkrans av lite grenar och orkidéer, sen gjorde vi matsäck som var lite "sverige-inspirerad", packade med oss badkläder och solkräm och åkte iväg. vädret var inte riktigt på vår sida så det var en hel del vågor. jag som har lätt för att bli åksjuk mådde rent ut skitdåligt på vägen till ön vi skulle till. 1.5 timma senare var vi framme och jag var lite lätt hungrig då.
 
VI packade upp lite mat och åt lite, solade och fotade lite. Vi var på ön Koh Lin då, men bestämde oss kort därefter för att åka vidare till koh Kram noi längre bort. På´t igen alltså. denna resa gick bättre. vi åkte förbi en strand som militären ägde men fick inte gå iland men men nästa ö vi kom till stannade vi på och dukade upp vår buffé. vi fotade lite i solnedgången också, supermysigt! 
 
 
 
 

 
fyra från midsommar
 
Senare under semestern var vi på elefantridning jag och Erik, och lite andra utflykter. vi besökte en annan militärstrand med den andra familjen, som hette Saikaew beach, och det var en av de finaste stränderna hittills! 
Innan resans slut hann vi med svensk middag på restaurangen News i pattaya, en helg på Koh Samet för mig och Erik (en ö några timmar från pattaya) och ett besök på vattenlandett ramayana, som var grymt.
 
 
 
koh samet, där vi bodde
 
Ja, sammanlagt hann vi med såå mycket, plus att verkligen kunna koppla av och ha semester  var ju resans mål. jag har berättat massor men utelämnat lite, kan bli sååå långt om man skulle skriva om precis allt. Men thailand kommer vi nog tillbaka till iallafall. SÅÅ trevligt folk och så kul att möta en helt annan kultur och värme. ett axplock av bilderna från resan:
 
första veckan, brun osv......
 
världens bästa pojkvän, sambo, kille ♥
 
 
en glad sara
 
 
på elefantridningen
 
 
en av alla kvällar då vi skulle ut 
 
 
 
en av de bättre platserna att fota på, dock blev det knappt några bilder här ändå. men ser ni lite hur fint det är?? underbart.

Liknande inlägg

Till top