VILKEN NATT

Vardag / Permalink / 0
vilken natt, och vilket dygn jag har haft. Det är nog svårt att slå. men låt mig ta det från början.... igår började jag känna mig krasslig under dagen, typ nös, snuvig, började känna av huvudvärk och så. Det blev värre under kvällen. Sen gick vi och lade oss. 
 
Vid halv fem vaknade jag av ett konstigt ljud. tankar om en eventuell inbrottstjuv, en vattenkran som rann och massa olika saker passerade i huvudet. Därefter bestämde jag mig för att gå upp och faktiskt kolla vad det var, även om jag inte orkade det egentligen. Ljudet kom från toan och när jag kom in dit fick jag en mindre chock. Det var precis som i en ångbastu, kokhett och vääldigt fuktigt. I duschen hade ett rör "spruckit" eller så och det bara sprutade kokhett vatten från det och hade nog gjort ett bra tag. Jag väckte Erik för att han skulle hjälpa till att stänga av vattnet. Sen gick han och lade sig igen. 
 
Jag gick runt i lägenheten och kikade hur det såg ut, för det kändes sjukt fuktigt även där. I vardagsrummet föll jag pladask på golvet efter att det tydligen droppat vatten från taket i hallen (som jag klev i och halkade på därefter), och det hade även kommit fukt på väggar och tak i köket mm. Med en väldigt ond höft gick jag sedan runt och insåg att fukten även nått fönstren i vardagsrummet (i andra sidan av lägenheten). Då fick jag panik, väckte Erik (igen) och sa att han var tvungen att hjälpa mig torka. Så där stod vi, båda två halvsovande och torkade väggar och tak. När vi hade gjort så mycket som gick var det läggdags igen, och jag drömde typ mardrömmar om att porerna skulle kaosa av all ånga haha!! 
 
Imorse försov jag mig lite, frukosten blev inge bra och jag var ännu mer förkyld. Men jag skyndade iväg på skolan och träffade min grupp och pluggade lite, sen efter lunch var jag på ett superroligt möte innan det var dags att dra hem och kika hur lägenheten mådde idag! 
 
Det ser bra ut här i lägenheten nu, men vi vet inte om det blivit någon vattenskada. Duschen är inte lagad utan bara provisoriskt och vi ska se till att det görs riktigt så att det inte blir samma sak igen. Vilken tur ändå att vi var hemma och att jag vaknade! Så inte fler saker blev förstörda. För som det är nu har vi tyvärr ingen aning om varför det blev som det blev. Vilket kaos va? Nu blir det snart läggdags här, för idag är vi lite sega faktiskt. Inte så konstigt kanske. ♥
 
 
 fina blommor får avsluta detta långa inlägg ;) 

Liknande inlägg

Till top