BABYSHOWER

Mina bilder, Vardag / Permalink / 1
Äntligen kan jag posta bilder och berätta om vad som hände igår!!! Jag hade planerat en babyshower för en av mina bästa vänner, Ebba, som snart ska få bebis ♥.  Det har varit lite stök fram och tillbaka och att få ihop så att så många som möjligt kunde komma osv, och igår var det äntligen dags. Jag hoppades såklart på en bra reaktion men det är alltid svårt att veta hur man reagerar när man inte är beredd på något. 
 
Ebbas kille Johan hade hjälpt till och lurat iväg henne på en liten vända så vi kunde gå in i huset och pynta och förbereda. En annan av Ebbas närmsta, Mathilda, som bor i stockholm hade bokat biljett till östersund och det kändes också superkul eftersom det också blev en av överraskningarna att hon var hemma igen! Sen hade vi några andra av de närmsta, Rebecca, Susanne, Erika & Jag som var där.
 
När vi märkte att Ebba & Johan kom hem igen började vi tända tomteblossen som satt i tårtan. Vi hade satt oss i vardagsrummet som är lite gömt från entrén när man kommer in, så man måste gå in i vardagsrummet för att se oss. Så där satt vi nervösa och tysta medan vi hörde att de kom in, och E gick in på toa.... haha. (hon missade alltså oss medan vi satt där och väntade)
 
Blossen brann ner så vi skyndade att tända nya medan Johan sa åt E att sätta igång solsidan på tvn (så att hon skulle gå in till oss). och tillslut, kom hon in och såg oss, och skrek typ till och blev så glad :D vi vart nog lite tårögda allihopa och kramades och det kändes så kul att hon blev så glad, och då kunde nervositeten släppa!
 
Sen hade vi dukat fram fika och presenter så vi fikade, pratade och fick ge lite gåvor till den framtida mamman.. 
 
och SÅKLART hade jag med kameran, så här kommer lite bilder!
 
inför babyshowern beställde jag duk, vimpel, ballonger, servetter & muggar online. fanns inte så mycket sånt i den här stan nämligen!
mathilda hade bakat en äggfri/laktosfri tårta och sedan hade vi lite kakor, frukt och brownies som jag bakat.
fina blommor från Susanne :) 
här längst ner, bredvid Kira, ser ni också blöjtårtan som vi gav. den får ni ser mer av i ett annat inlägg!
 
Riktigt rolig dag och jag är så nöjd att jag tog tag i detta, och att så många kunde komma. Tach fina ni som kunde komma, och nu längtar vi bara tills lillen tittar ut! :) ♥
#1 - - Hanna Karlsson:

Så fint ni gjort för er vän!

Svar: tack! det var det verkligen värt :D
Sara

Liknande inlägg

Till top