HÄLSOKOST - MIN HÄLSA

Vardag / Permalink / 0
 
I fredags hade jag bokat in en tid för att ta prov på sköldkörteln, en sak som min läkare tipsat mig om att göra. Visar det sig att det inte ser normalt ut är det inte svårt att rätta till, men det är fortfarande bra att kolla, så man inte har fel mängd hormoner i kroppen osv då det kan utvecklas till olika saker. (är ingen läkare så dumt att gå in på detaljer). Att jag ofta är sjuk osv kan göra att sköldkörteln blir påverkad så det är iallafall huvudanledningen till att jag kollar upp detta.
 
Jag klagar sällan hur jag mår osv, men på senare tid har jag haft mycket för mig, plus att jag varit mycket trött, förkyld, ont i halsen, problem med ögon, och liknande, att jag igår gjorde en stor beställning från en hälsokostsida. Det blev en massa som jag tänkte visa er sedan, men bland annat flytande Omega-3 (bra för ögonen, fick tips från ögonläkaren), B-vitaminer (koncentration, ork, naglar, hår), probi-mage (magbakterier för min känsliga mage) & något mer som jag glömt bort redan, haha. 
 
Det, plus att jag ska försöka få till mer träning och vila framöver. De senaste två veckorna har jag inte fått till träningen pga att jag känt mig hängig men nu börjar det kännas bättre. Jag har faktiskt blivit rätt duktig på att lyssna på min kropp, även om många försöker övertala en att träna oftare, och vill ha med en (även om man gärna vill säga ja, är det inte alltid de kroppen vill)... det är svårt att förklara när jag i hela min tonårstid tränade minst 2-3 gånger i veckan, ibland 4-5 och sen gå till att varva träningen med att vara sjuk hela tiden. Jag VILL men jag orkar inte alltid. Väldigt luddigt att läsa detta kanske, förlåt för det. Men hoppas ni fattar hur jag menar iallafall. :) 
 
Men men, lite vitaminer, våren som kommer snart, och vila emellanåt ska förhoppningsvis ge mig lite ny energi och en friskare kropp. Appropå ny energi ska jag dessutom iväg och fika med en stjärna i eftermiddag, och sådant får jag massor av energi av, fina vänner ♥

Liknande inlägg

Till top