ALL TIME BEAUTY FAVOURITES - MINA BÄSTA TIPS FRÅN SMINKHYLLAN

Inspiration, Skönhet / beauty, favoriter, makeup, smink, tips / Permalink / 0
Nu tänkte jag visa mina all time beauty favourites för er! Alltså de produkter inom makeup som jag hittills tycker är mina favoriter i olika kategorier, vad tycker ni om det? Själv älskar jag att höra om andras tips på favoritprodukter för i bästa fall kanske man hittar en ny favorit. Jag gjorde ett kollage för att visa er några av produkterna och länkar även alla jag hittar online. 
 
 
makeup favourites

klicka på länken för att komma till kollaget och se mer om produkterna!
 
Okej då kör vi!
  • Mascara - volume million lashes feline mascara från Lóreal. (länk) Den absolut bästa jag provat för att få separerade fransar och längd, men det som jag föredrar mest med denna är att den håller upp fransarna och att man kan måla dem tills man känner sig nöjd, utan klumpar.
  • Ögonfransböjare - från Apoliva är den bästa jag provat. Böjer upp fransarna och håller hela dagen. Ett redskap jag inte klarar mig utan!
  • Ögonbryn - till ögonbrynen kan produkterna variera. Jag använder en ögonbrynsprodukt som heter dip brow pomade från anastasia beverlly hills & en ögonbrynsgel från Max Factor. Men det jag inte klara mig utan är min brow wiz från Anastasia Beverly Hills i färgen Medium Brown. (länk)
  • Foundation - har varit väldigt svårt för mig att hitta den perfekta foundationen. Men nu tror jag att jag lyckats! Min önskan med en foundation är att ha en lagom täckande och lystergivande foundation som är lätt att använda och inte känns för "tjock". Dessutom är ajg väldigt kall och olivfärgad i hudtonen så den får inte heller vara för mörk eller gul i färgen. Min favorit är från Lancome i färgen 005 (ljusaste) och heter Teint Miracle. (länk)
  • Higlighter - min favorithighlighter känner nog de flesta till, det är absolut Mary lou manizer från The Balm. SÅ HIMLA BRA. (länk)
  • Rouge - när det kommer till rouge föredrar jag inte för rosa toner, utan mer en peach/röd/kall ton. Min nuvarande favorit är från MUS (makeupstore) och heter fresh. (länk)
  • Contour - contour-kitet från ABH har länge varit min favorit men på senare tid har jag kört på ett blush i en kall brun ton för att shadea(?) med. Det heter harmony och kommer från MAC. (länk)
  • Läppstift - har ni provat liquid lipsticks? om inte, gör det! Enda sedan jag provade det för första gången är jag fast. Det håller bra och är sååå snyggt på. Min favorit är från Isadora i färgen Bare Cashmere. (länk)
  • Läppglans - absolut bäst i den här kategorin (och så glad att jag köpte detta trots att de kostar lite mer) är mitt lipgloss från Clarins i färgen 03 Beige. (länk) Vill ni inte ha någonn färg på lipglosset kan jag även tipsa om en annan favorit från samma märke, nämligen moisture replenishing lip balm. (länk)
  • Sminkredskap - Beautyblendern! Kommer nog aldrig vilja vara utan den. Jag har den rosa "original"blendern..
  • Nagellack - en färg jag alltid återkommer till är Humidi-tea från OPI, håller bra, verkligen prisvärt lack. Dessutom 50% på kicks just nu! . (länk
  • Parfym - Lancome la vie est belle, så himla god doft. Beställde nyss en ny av denna, har varit slut en vecka och jag klarar inte det. Älskar denna.
Ögonskuggor varierar från dag till dag, men just nu skiftar jag mellan att ha röda toner eller guldiga/bruna. Där använder jag singelskuggor eller olika paletter.
 
Primer tog jag inte med, där vill jag verkligen hitta någon favorit men jag har inte funnit någon som känns super. Jag använder primer dagligen men kan inte säga att jag hittat "the one" än, vet ni någon jag borde prova?
 
SÅDÄRJA. Nu har ni fått en massa tips från mig på vad jag använder och kan rekommendera. Hoppas ni gillar det! Tipsa gärna om era favoriter. ♥

Liknande inlägg

Till top