TODAYS EASY BUT STILL SO GOOD MEAL

Vardag / Permalink / 0
idag var det en lång dag, men det är många sådana nu känner jag. vi har en ganska stökig kurs i skolan enligt mig, man ska läsa massor, det mesta är nytt och går fort, vi har flera inlämningar på gång, korrigeringar i dem, seminarium, en tenta i slutet på kursen att plugga till osv. det blev väldigt mycket på en gång, så efter denna vecka när vi jobbat massor med vår andra inlämning, och korrigerat lite i den första, då blir det en åre-tripp med tjejerna! Så taggad! Vi behöver en paus ibland också!
 
Sådana dagar som denna, är det så behövligt med en förstående sambo som fixar och donar. Igår hade han stekt ägg & bacon tills jag kom hem. Jag hade blivit inringd på jobbet och inte hunnit förbereda något hemma inför kvällen (som jag brukar försöka med, som tex tina något ur frysen eller liknande). Iallafall hade han stökat undan all disk, tagit fram ur frysen och sedan fixat "förrätt" (ägg&bacon) tills jag kom hem. Då fick jag massa ny energi för att laga middag till oss båda. 
 
Idag tog han också fram grejer och sen så gjorde jag middagen, det blev chiliconcarne. Har ni inte gjort det hemma så prova! Underskattat, tar 10 min att laga och är så gott! 
 
 
Lyssnade på Ed Sheeran och åt detta sedan, terapi! Summan av detta är då.... Mat är livet, får såna dippar utan det, haha. När det är körigt är det underbart att vi är två ♥ och jag är så tacksam för honom! och sedan, Ed är grym! Lyssna på honom. Det var min dag i ett inlägg, nu blir det sova! Jobb imorgon ♥

Liknande inlägg

Till top