ETT RIKTIGT MÅNDAGSEXEMPLAR

Vardag / Permalink / 0
 
 
Nämen vilken dag hörrni, idag har det varit en riktig måndag. Började dagen med att titta ut genom fönstret och det såg ut som en mindre storm. Var inte supertaggad att dra ut men skulle till skolan så blev såklart tvungen. Väl vid bilen inser jag att det sitter en lapp på den. Såklart. Böter. Vi har blivit tipsade om att man kan stå där och att det inte ska vara datumparkering, men tyvärr var detta inte sant och tyvärr trodde vi på budbäraren som berättat detta. Såklart hade även E fått en lapp. Vilken superstart. Väl på skolan gick det bättre, skrev några sidor på vår opponering i C-uppsatsen som ska vara på onsdag. Då ska vi bedöma en annan grupps arbete.  Jag gick därifrån ganska nöjd vid 17.00. När jag satt i bilen, redo att snart åka, parkerar en bil bredvid och slår upp dörren på min bil. Alltså på lacken. Bilen jag sitter i är på och den andra bilägaren gör inget för att kolla hur de gått eller för att be om ursäkt eller liknande. Det syns ju att jag sitter där menar jag. Trots sina 50+(då man borde ha vetskap om sånt). Jag har tidigare fått höra både de ena och andra av folk som misstror yngre att vi inte kan göra rätt för oss. Så när dessa inte gör ens ett försök att kolla så det gått bra blir jag lite irriterad. Går ut och frågar hur de gick och får mest som svar att: "Vadåå" .."Det är ju lite trångt här..." som att inget hänt eller att det verkligen inte var den personens fel. 
 
Jag har lärt mig att vara pedagogisk och tålmodig i mitt liv (tack och lov, prata efter att du tänkt.. är oftast rätt duktig på det) och svarar att jag såklart vill kolla att bilen är utan skador. Påpekade att hon faktiskt slog upp dörren och att de är viktigt att se att det inte gick sönder något. Såna gånger kan det vara så lätt att bara gå fram till personen (till mig i detta fallet) och bara kolla att det är okej, och ta sitt ansvar. Men det gjorde hon ju inte & vad vet jag, har bara 25 år på nacken och kanske har fel...
 
Detta har verkligen varit en riktig måndag. Emellanåt har det gått rätt bra men det märks att det är januari och att motgångarna tar lite extra hårt då. Är inte ute efter att klaga men kan ibland fundera om man bli testad eller något. Kom hem till god lagat mat och ett fint hem så det kändes bra. E hade också haft en seg dag så vi kramas lite extra idag, haha. Och ser lite serie kanske, som traditionen. Vi insåg också att Lucifer som vi ser nu hade en säsong 3 med, så nu är vi på den. Så bra! Ni som kanske tänkt se den, ge inte upp efter 3 avsnitt, den blir bättre efter det. ♥
 
 
 
 

Liknande inlägg

Till top