MINA FAVORITER: ANSIKTSMASKER

Skönhet, Vardag / Permalink / 2
 
Ni vet nog redan hur mycket jag älskar hudvård, smink, ansiktsmasker och liknande. Så idag tänkte jag tipsa om några favoriter inom just ansiktsmasker hos mig just nu. Jag använder ansiktsmasker 2-3 gånger per vecka beroende på hur min hud mår, men då varierar jag mellan djuprengörande lermask eller en återfuktande mask med honung, en mask med syror i eller en overnightmask. Alla dessa är med på bilden ovan!
 
 
I veckan sprang jag in på kicks lite spontant, och kom därifrån med två penslar/borstar för just ansiktsmasker. Den vänstra (svart skaft) är för de flesta ansiktsmasker, men ej lermasker, och den högra (vitt skaft) är för lermasker. så nu har jag allt jag behöver!
 
 
Först och främst, denna mask från Glamglow, som heter supermud (länk) Det är en lermask som luktar lite lakrits. Gillar verkligen denna och jag känner mig så ren efter jag använt den.
 
Detta står i beskrivningen:
SUPERMUD är utformad för att behandla blemmor, finnar, pormaskar, rakhyvelutslag, inåtväxta hårstrån och minskar porstorleken inom några minuter.
 
 
Näst på tur, är en mask med näring och som känns väldigt återfuktande på huden. Den kommer från bodyshop och är en julklapp från min bror. Älskar att använda denna när jag känner mig lite torr i huden eller efter en rengörande lermask. Här kommer ni till produkten! (länk) Väldigt härlig och är genomskinlig jämfört med många andra masker.
 
För hud som behöver intensiv näring för att kännas mjuk och len igen..
 
 
Emma S har många produkter inom hudvård nu, och en mask som jag blev rekommenderad för något år sedan är denna enzympeeling. (länk) Och jag förstår varför. Det bästa? Den ska bara sitta på 1 min! Hur skönt som helst eftersom det ibland kan bli lite tidsbrist men behovet av lite uppfräschning finns. Det blir resultat direkt, och ev kan man bli lite röd första gången (det blev jag). Men det känns verkligen att den funkar så det är inga tvivel alls på den. 
 
Beskrivning:
Masken innehåller AHA- och BHA-syror som på bara en minut tar bort döda hudceller, löser upp pormaskar och ger din hy ny lyster och förbättrad fuktbalans. Produktens peelande egenskaper har förstärkts genom tillsats av AHA-syran Glukolsyra i kombination med Salicylsyra – och en ny fräsch doft har lagts till.
Vinnare av KICKS Beauty Awards 2016: Bästa quick fixen.
 
Den sista masken har jag ingen enskild bild på, men den finns med på första bilden (den större tuben), och är en overnightmask från Emma S. (länk) Den används som namnet berättar på natten, och tvättas av på morgonen. Den har som uppgift att ta bort synliga tecken på daglig stress och känns väldigt härlig och bra efteråt. Verkligen ett tips om du bara vill ha en härlig mask och låta den arbeta under tiden du sover!
 

Och så mina nya inköp såklart. Penslarna. Båda är från kicks eget märke och jag tror ni märkt nu vilken min favoritbutik för smink och hudvård är va? Det finns alltid bra recensioner på hemsidan med vilket jag älskar! Jag har tyvärr inte provat dessa men jag tänkte göra det i helgen då det är dags för lite egentid igen. Så taggad! Det är superviktigt att inte använda fingrarna i burkar med smink eller hudvård pga bakterier också så det var verkligen dags att dessa penslar blev mina! 
 
Hoppas verkligen ni tyckte om dessa tips! Vad tycker ni om såna här inlägg?? Jag älskar ju alla sorters tips och recensioner men vill såklart också veta om ni gör det också. Kommentera eller klicka "gilla" i slutet på inlägget. 
 
PUSS & KRAM
#1 - - Jessica:

Jag borde verkligen börja använda ansiksmasker oftare... Sen blev jag ju sugen på peelingen! :)

Svar: Det är så härligt att göra det! Men blir lätt bortglömt. Ja men jag gillar den verkligen! Fanns lite billigare på kicks nu med, tips om du vill prova. :D
Sara

#2 - - Elin:

Älskar såna här inlägg, man behöver alltid nya tips!

Svar: vad kul! Ja, det tycker jag med :D !
Sara

Liknande inlägg

Till top