TILLBAKABLICK PÅ ÅRET SOM GÅTT

Vardag / Permalink / 0
 

Hej på er!
Nu när 2018 har börjat finns möjligheten att titta tillbaka på 2017 och se vad det året gett MIG. så här kommer en liten lista över året som gått:

Vad mådde du bra av?
Att ha Erik vid min sida, finns inget bättre support eller större glädjespridare än honom. typ. Att få lite mer stabilare grund som nytt, eget boende är också en trygghet jag saknat på senaste.

Vad har du vart ledsen över?
Motgångar, stora som små. Men också det faktum att min kropp tyvärr inte mått så bra och det inte finns så mycket att göra.. iallafall vad jag fått höra. Det sliter på krafterna, och ibland kommer dippar som inte är superroliga, när tålamodet tar slut.

Testade du något nytt?
Inte vad jag kommit på, måste kanske bli bättre på det!!? 

Vad la du mest tid på?
Plugg, jobb och tyvärr lite ångest. Det sistnämnda är något jag ska bli bättre på, att komma bort från det.

Vem vill du tacka och varför?
Jag vill först tacka mina föräldrar, som alltid stöttat mig men som också tagit E till sig så fint. Vi har varit tillsammans ett tag nu men sånt börjar man tänka på efter ett tag, och inse. Sen fick vi så mycket hjälp med flytten som var tvungen att hända så fort, med flyttstäd, planering, råd osv. Sen vill jag tacka mina fina vänner, för deeptalks, stöd och även glädje när vi träffas och umgås!

Färdiga med helheten i lägenheten, bara detaljer och lite städning kvar här
 

Vad är du stolt över när du ser tillbaka på året?
Att jag nu har min egen lägenhet med mitt hjärta. 

Vem saknade du?
Flera vänner som inte jag hinner träffa/eller som bor långt bort. 

Vilka lärdomar tar du med dig från året?
Att jag kan om jag vill, måste bara tro på mig själv. Sen att ta vara på de stunder och tid man har med personer, då det fort kan förändras.

Största utmaningen?
Att balansera dagarna kan vara lite klurigt vissa gånger. Med allt som ska hinnas med. 

Vilka dagar minns du speciellt?
Guldgalan var riktigt rolig att få gå på, Lo´s dop (min väns dotter) och de två bröllop vi blev inbjudna till, för Eriks mamma Nilla och Robert och våra kompisar Madde och Jesper. 

 
från Nilla Och Roberts bröllop, bilder tagna av mig
 

Hur har du utvecklats under året?
Jag vågar säga mer vad jag tycker och säger ifrån när det blir för mycket. Vid en händelse stod jag själv upp mot 5 fulla killar som ganska tydligt hade övertaget och även om jag gick nedtryckt därifrån (mentalt) så är jag fortfarande glad att jag sa saker jag stod för och kände där och då. Jag har inte heller behövt ta tillbaka något i efterhand. Det har dem däremot, de som vågat. Även i arbete eller andra sammanhang har jag varit noga med att försöka lyssna på mig själv. 

Jag har också vuxit mer som person och gör varje dag. 

Vad inspirerade dig?
Olika människor på jobb, i sociala medier eller liknande. Vi åkte till sundsvall med E´s kompisar och då mötte vi Therese Lindgren, läs inlägget här. Och det var så kul att träffa en så "stor" person som var så genomgod och jordnära. Sånt inspirerar mig också!

Bästa besluten?
Vet att det blir tjatigt.. men att ta steget och investera i en lägenhet istället för att hyra.

Hur tog du hand om dig själv?
Jag unnade mig vissa saker, som frisörbesök eller massage. Många gånger valde jag också att vara hemma istället för en utgång som jag inte var taggad på även om "alla andra skulle ut". Det är mycket sånt i högskolan, mycket sittningar osv så därför har jag valt att gå på dem som känns riktigt roliga istället.

Vad vill du göra om nästa år?

Mer mysfrukostar och häng med vänner. Som det här.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?

Flyttade till en egen lägenhet med E. Bokade en sista minuten, haha. 

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga. Har nästan aldrig haft eftersom det känns mer som måsten än mål. Däremot gillar jag delmål som jag kan uppnå. 

Fick någon du känner barn?
Ja. Anordnade även en babyshower & gjorde en egen blöjtårta för min vän!

 

Vilka länder besökte du?
Inte så himla många faktiskt, kanske kan slå det 2018? Grekland blev det såklart och det var både en spontan men välbehövlig resa. Sen har vi varit till stockholm och det är lite som att åka till ett annat land. Lika mycket värt och det viktigaste är att få möta en annan miljö och se något nytt. Vi åt bara massa gott, umgicks och hade det bra.

 

 

Är det något du saknade under året som du vill ha nästa år?

Inte något jag saknade, men mer kvalitétstid vill jag ha, och gärna någon mer resa! Kanske gå på någon konsert igen? Älskar sånt!

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Inga speciella datum, utan mer händelser som jag nämnt längre upp. Det är de bästa minnena!

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Mycket bra saker, resan, det nya boendet, att jag träffat flera energi-givande personer i min närhet mm.

Vilket var ditt största misstag?

Jag hoppas att det är bra att jag inte kommer på något? :) 

Vilket var ditt bästa inköp?
Vår lägenhet!

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och smink/hudvård, men också inredning.

Vad gjorde dig riktigt glad?

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har ju varit sjuk sen lång tid tillbaka av och till, som ni vet. Men annars, peppar peppar har jag klarat mig undan större skador eller sjukdomar. 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på det här året?
Ed sheeran är och kommer nog alltid vara en favorit, hans låt Perfect, sen älskar jag mysiga låtar till plugg tex, eller en kopp té. Ett exempel är catch and release (deepend remix) - Matt simons & Deepend. 

Mådde du bättre eller sämre än vad du gjort tidigare år?
Både bättre och sämre. Det har gått i vågor.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mina vänner, absolut.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att grubbla, eller fundera över saker.

Blev du kär?
Nej, har ju redan min älskling! ♥

Önskade du dig något som du fick?
Inte för att vara materiell nu, men älskar ju smink och paletter. Har numera tre nya och är SÅ glad. haha. Arbetsmässigt har jag haft en mentor som hjälpt mig i rätt riktning och även fått prova på lite arbete inom området som jag studerar. Det är något jag önskat. Det gillar jag.

Önskade du dig något som du inte fick?
Lite mer bekräftelse från vissa personer, för att känna att man vill lägga ner energi på dem (:

Vilken var årets bästa film?
Jag måste erkänna att jag knappt sett någon film i år.. däremot SERIER. Där kan jag nämna flera, som Riverdale, Stranger Things och 13 skäl varför är några som är grymma.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag firade med familj och släkt med fika och lite presenter. Sedan bjöd jag hem några fina tjejer och firade tillsammans. 

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag har lärt känna flera via jobb som varit väldigt fina, bland annat Erika som var med och firade på min 25-årsdag. så himla go och ärlig tjej!

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Blandad. Gillar stilrena klänningar med rakare snitt, samtidigt som fina toppar och jeans är en favorit. På sommaren är det mycket kimonos och mer chill kläder också haha. 

 

Vad fick dig att må bra?
Stunder med vänner, alla skratt och stunder med E, Vår resa till Grekland.. 

Vilken var din bästa månad?
hmm kanske Augusti? Vi fick veta att lägenheten var vår och vi bokade resa till Grekland. 

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jag skulle kunna bli mer organiserad. Använda min kalender och skriva in allt som ska göras osv och istället underlätta för mitt huvud då jag annars har allting i minnet. Det kan bli rätt snurrigt annars. Sen vill jag gärna fokusera mer på mig själv, göra saker jag mår bra av. En sak som jag ska försöka är att boka in fler massager. Gjorde en för några dagar sedan och ångrade att jag inte gjort det innan.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det kommer förhoppningsvis innebära att jag fått min kandidatexamen, och det kommer kännas både bra och konstigt tror jag. Sedan kommer vi fortsätta skapa vårat hem, och åka på en resa med min familj som vi inte gjort tidigare. Spännade!

 

Liknande inlägg

Till top