ED SHEERAN KONSERTEN, OCH EN NY FAVORIT

Vardag / Permalink / 0
Ohh var ska jag börja? Vår helg i huvudstaden var amaaazing. Den började inte så himla bra dock, då jag flög dit. Jag har aldrig mått så dåligt på ett flyg om man säger så. Turbulent och så får jag lätt resfeber osv.. satt och försökte fokusera på annat medan min partner på andra sätet (okänd för mig) skulle prata om hur obehagligt det var... Jag försökte mer att tänka på allt annat och att "snart framme, snart framme".. Men väl på marken i stockholm var allt redan bättre. Hela helgen var över 30 grader dagtid och sol, väldigt varmt och ingen vind. För en norrlänning är det galet att lämna både jacka och långbyxor hemma mitt i sommaren för vädret vänder ALLTID men inte denna gång. Svettigt men så skönt!
 
Jag mötte upp Malin ute i Enskede, där vi skulle bo hos hennes moster. Världens mysigaste område. Väldigt lugnt, mycket småvägar, en riktig sommaridyll. Vi blev visade vårt rum och duschade och började fixa oss direkt efter vi kommit fram då vi ville skynda oss till stan igen. Tog på mig ett linne och shorts bara & det räckte nog den kvällen. Vi tog tunnelbanan till Solna och Friends, och köpte en varsin poke bowl som vi åt i solen innan konserten. 
 
Och till konserten då, vi hade sittplats vilket var perfekt. Jag hade inte velat stå i folkvimlet i den värmen faktiskt, det var ännu varmare i arenan än ute. (plus att man kunde springa och köpa öl och gå på toa när som helst under tiden) .
 
Vi såg inte så mycket av första artisten som var förband, men andra, Anne Marie såg vi. Och ja, jag har en ny favorit nu. Så himla grym! Och många låtar man hört men inte visste att det var hennes låtar. Bästa låten hon framförde har hon skrivit med Ed: 
 
 
 
Tyvärr framförde de inte den tillsammans som vi hade hoppats :) Men hon fick iallafall med hela publiken under hennes spelning och var som sagt så grym.
 
 
 
Och om jag inte var ett stort fan av Ed Sheeran innan, så är jag ännu större nu. Att vara helt själv på scenen, den rösten, en gitarr (som han bytte ut några gånger dock) och sen bara köra, och få med sig alla. Nej, det är talang det. Jag kunde även alla låtar, och det gjorde såklart säkert att jag tyckte det var ännu bättre, haha, så det var extra kul att verkligen kunna sjunga med hela tiden. På slutet blev det alldeles för varmt att sitta så de flesta stod och dansade istället, och tro mig det var skönare att stå för då fläktade det..nästan. Perfekt avslutning!!
 
 
Efter ett mindre kaos att ta sig tillbaka till stan, mötte vi upp en kompis hemma hos honom. Han hade satt Prosecco & Corona med lime på kylning. Bästa! Vi drog ut med honom och mötte upp några andra för en lång men väldigt rolig utekväll. Jag ska inte säga hur sent det blev, men det var nog rekord....
 
Något trötta tog vi oss upp på söndagen efter några få timmars sömn och åkte in till stan för lite shopping och sushi. Sommarvärmen höll i sig och det var väldigt mysigt att bara hänga vi två ett tag innan det var dags att åka hem igen.
 
Tack Stockholm, ED och Malin för en grym helg! ♥
 
 

Liknande inlägg

Till top