EN LEDIG FREDAG, REKORDSTORT BLÅMÄRKE & STRÅK

Vardag / Permalink / 0
HOPPSAN vilken firarvecka detta varit. Har jobbat hela veckan förutom idag, åkt tidigt hemifrån på morgonen, kommit hem ganska sent, ätit middag sen dragit igen. Det är en av de roligaste veckorna i Östersund. Krogstråket drog igång förra fredagen och det innebär en massa tält fyllda med minglande människor längs hamnen, stånd med mat, musik och ett himla stök. Många kommer hem denna veckan för att träffa gamla vänner och det är fest varje kväll om man vill. Idag började dock storsjöyran och då kommer även festivalen igång med lite olika artister. 
 
Jag tänkte berätta lite om hur min vecka varit, då jag inte varit bäst att uppdatera er här! 
 
Förra fredagen var vi hos Josefin med några jag pluggat med, och några av hennes vänner. Vi har ju haft en drömsommaar så även då satt vi ute och myste, spelade spel och avslutade kvällen på stråket några av oss iallafall. Dagen efter följde jag med Erik till en fest, skulle säga hej men så blev det utgång istället. Älskar spontanitet. 
 
 
 
Söndagen vill jag spendera ute. Jag har ingen semester i sommar så alla helger och lediga kvällar blir rätt vid en strand eller utomhus. Gärna bad! Så även denna söndag. Vi upptäckte en strand nära oss som vi aldrig besökt, med sandstrand, långgrunt och så varmt i vattnet. Där låg vi flera timmar och lyssnade på pod och fikade. Vi avslutade dagen med mat från stråket.
 
 
 
Måndag & tisdag kände jag mig lite hängig så då blev det bara jobb och vila, men sedan drog det igång igen.. 
 
Onsdagen firades med flera av mina barndomsvänner. jag har känt en av dem i 22 år, helt galet.. Så mysig kväll med mycket minnen och så avslappnat! Den kvällen innan stråket gjorde jag också en vurpa över en parasollfot, och fick största blåmärket jag någonsin sett.. Sen var festen igång! 
 
 
 
Torsdagen firade vi Klara på, efter ännu en jobbdag. (aningen seg denna gång då jag var ganska trött.... ) Hon styrde fest hos henne i Optand med solnedgång vid deras brygga. Helt okej mysig förfest. Sen längsta kvällen på stråket hitills. 
 
 
 
 
Och så idag då, då har jag faktiskt varit ledig. Det behövdes efter denna veckan och att jag känt mig krasslig ett tag. Erika är också hemma från linköping så vi har badat och solat hela dagen. Så mys!! Jag som inte fått alltför mycket färg i sommar har dock blivit lite brunare idag ändå.. :D 
 
detta inlägg skulle kommit i fredags... 
 
 

Liknande inlägg

Till top