HÄLSOKOLL

Vardag / Permalink / 0
I måndags hade jag en inbokad tid på hälsocentralen. Jag berättade ju här i bloggen att mitt immunförsvar skulle utredas och det var alltså dags för det. Vi bor väldigt nära hc så fyra minuters promenad senare var jag där och fick möta min läkare. Varje läkarbesök inleds alltid med ett samtal men denna gång kändes jag lite ofärberedd. "okej, berätta!" sa han och det kändes lite som att, ja var ska jag börja? (fem-sex års av förkylningar och infektioner liksom.)
 
Vi pratade lite, sen fick jag undersökas. Han kollade även lite närmare på ögonen och sa att det syntes att jag var väldigt torr så det fick jag medicin för. Sedan togs det blodprov som skulle visa äggviteprotein, blodvärden osv. Ett av proverna hade inte tagits sedan 2013 (och då har jag bett om att de ska kolla upp mig måånga gånger, helt sjukt). Det var verkligen dags!
 
Sedan var allt klart. Jag vet inte mer vad som kommer hända, eller om de kommer göra något mer. Men jag hoppas verkligen att detta kommer göra att de kan hjälpa min kropp/immunförsvaret så att jag får känna mig pigg och frisk igen. 
 
Denna veckan har jag annars känt mig lite trött, haft halsont osv men ska försöka vila och äta/dricka bra. Sedan är det dags att börja plugga lite juridik inför kommande tenta. Just nu läser vi beskattningsrätt vilket är en rätt klurig kurs... 
 
Hoppas ni mår fint!! PUSS ♥
 
 

Liknande inlägg

Till top