YELLOW + ABOUT YESTERDAY

Vardag / Permalink / 0
 
Som flera av er säkert såg på min Instagram (instastory) var jag på sjukhuset igår. Det var dags att börja min behandling för sekundär immunbrist. Jag har tänkt att skriva mer om det när jag börjar behandlingen hemma själv, men tänkte förklara för er som undrade vad jag egentligen gjorde igår, lite kort. Jag har valt att ta behandling 1 gång i månaden (kunde välja en gång i veckan med men vägde för och nackdelar och tyckte det kändes bättre med en gång o månaden). Igår fick jag prova den "medicinen" jag ska ha fast i mindre dos. Det görs för att vänja kroppen och framförallt min hud att jag kommer bli stucken med sprutor. Det gick ganska bra, men ja det gjorde ont och det gick inte helt felfritt igår. Men därför provar vi några gånger tills jag känner mig säker att göra det på egen hand. Jag fick två nålar i magen och den ena funkade bättre men gjorde desto ondare. Medicinen retar huden och därför svider det och gör ont. Förhoppningsvis går det över och är inte så varje gång. Dessutom var det lite obehagligt för mig så jag höll på att svimma ett tag. Väldigt jobbigt för mig som vanligtvis inte gör det. 
 
Vi tog bara halva dosen som var tänkt så jag ska återkomma nästa vecka och prova igen, men så småningom ska jag alltså kunna göra detta själv, hemma. Läskigt att ta sprutor på sig själv men ja, klarar diabetiker det så borde jag, eller hur?
 
Idag har jag ont i magen där jag gick sprutorna men annars är det bra, har sköna byxor som inte skaver haha. Sitter och pluggar då jag har tenta imorgon igen.. 😊 mer info om min behandling kommer framöver när jag provar lite mer! Om ni undrar något är det bara att fråga!
 

Liknande inlägg

Till top