THIRD DAY IN CYPRUS

Vardag / Permalink / 0
 
Men HEJ fina ni!!! Jag tänkte såklart göra en uppdatering här ifrån Cypern, och berätta hur det är här egentligen.. haha. Vi kom hit lördag sent på kvällen, och utforskade lite, sedan gick vi och lade oss ganska tidigt. 
 
Söndagen var vår första heldag & vi bokade våra solstolar vid stranden  (som vi får ha hela veckan, hur najjs!?), innan vi åt frukost. frukosten förresten, är hur bra som helst. Det finns verkligen allt man kan tänka sig, och jag har typ levt på frukt, omelett som de gör på beställning, ett glas cava och massa juice & vatten varje morgon.
 
Hotellet visste vi skulle vara rätt bra, vi valde ett med någon stjärna extra om man säger så, och eftersom vi är en vecka bara kan det vara värt. Men trots det trodde jag inte att man skulle få så mycket för det. men att det finns en ringklocka på parasollet som man trycker på när man vill ha nåt? det är ändå lite sjukt tyxker jag. och att hotellet har dresscode? älskar det dock. Vi gillar att klä upp oss lite ändå.
 
Men back to söndag: vi solade en del, sen gick vi upp på rummet, gjorde oss iordning innan vi gick för att leta middag. vi slutade på ett ställe som heter da Vinci tror jag, eller da Vinci napiana.  de hade en servitör som såg precis ut som George Clooney förresten, antar att han får höra det en del. Servicen där var sjukt bra, plus god mat såklart. 
 
måndagen och idag (tisdag) har vi varit på stranden, jag har lyssnat på massor av poddar, pratat med en solstol sgranne som var från England, som var supertrevlig, druckit massa juice, Cola och en och annan matbit på stranden. det har varit lagom varmt, ca 30 grader och lite vind bara. Helt perfekt! 
 
Nu gör vi oss iordning och ska snart ut och äta vår tredje middag här. vi vet inte än vart men det är lite roligt att köra på känsla också ibland. Hoppas ni får en fin kväll! PUSS & KRAM 
 

Liknande inlägg

Till top