EN AV JULKLAPPARNA FRÅN E

Vardag / Permalink / 0
 
Den här lördagen får 10 av 10 stjärnor. Är så nöjd. Jag fick en julklapp av hjärtat att vi skulle på Copperhill i Åre. Det är ett hotell med spa mm och han hade bokat massage till oss båda med "ansiktsritual" samt spa. Tanken var även att vi skulle äta där i restaurangen men när han skulle boka bord var det helt fullt (de som bor där hade företräde även om de inte bokat) så vi letade ett annat alternativ. Jag har hört mycket bra om Raw (Bygget) som serverar asiatisk tapas, så det körde vi på.
 
Det var en helt perfekt dag verkligen! Lätt en av våra bästa tillsammans. Vi åkte från stan vid ca 12, köpte med en varsin sallad eftersom vi ständigt är hungriga haha, och började köra mot åre. Vi var framme vid ca 14 och började med spa. Men oj, vad mycket människor det var idag. Och väldigt mycket barn. Jag har inget mot barn men det var minst 15-20 barn som hoppade, sprang och skrek där vilket jag kanske inte alltid uppskattar på ett så bra spa. Det finns bara tre ställen att bada på där och vi kände oss nästan ivägen..Men det blev lite bättre när vi var på behandling och gick ifrån en timma, för där var vi helt själva, och massagen var grym! Dessutom fick man huvudmassage samt en ansiktsritual med rengöring och mask mm och det var pricken över i.. 
 
 
Vi fixade oss sedan ett tag. Jag sminkade mig och fick ett tag publik.. det var lite komiskt ändå, en norsk kvinna satt och studerade allt jag gjorde framför spegeln, från highlightning till ögonskugga mm, hon sa tillochmed till sin kompis att "jag sitter och kollar lite när hon sminkar sig" haha. Hon såg nästan fashinerad ut så jag kände mig som värsta konstnären med mina paletter och grejer. Dock blir jag alltid stressad när någon granskar så mycket, vill sitta lite ifred och prova mig fram egentligen :) haha
 
När jag var klar med sminket åkte vi tillslut ner mot Raw. Jag ville väldigt gärna prova Raw´s middag, och jag och E tog en varsin "avsmakningsmeny", där restaurangen valt 6 rätter som man får i turordning. Det var allt från spicy tuna-rullar (favorit!) californiarullar, dumplings, yakuniki mm samt efterätt på slutet. Var så sugen på sushi innan som är en av mina favoriträtter och detta var bland det bästa jag provat. Även Erik gillade allt och vi tyckte servicen var 10 poäng med. Då är vi kräsna ändå.. :) 
 
Väldigt mysig dag, tack hjärtat för bästa julklappen, det behövde vi ♥
 
 

Liknande inlägg

Till top