DAG ETT I PARIS

Vardag / Permalink / 0
I januari dök ett passande inlägg upp som hette "hitta en resekompis", och allt jag ville var att boka något spännande att göra framöver. Det kändes så självklart att skriva en kommentar på detta då jag såg att en tjej letade sällskap för en weekend. Jag skrev att jag gärna ville göra en resa i vår och inväntade svar. Lite senare hade jag fått 10 st dm på instagram av olika tjejer som också var taggad på en resa!! 
 
Och det var där det började. Några månader senare hade vi blivit fem som verkligen fick tummen ur och kunde boka. Vi gjorde en ny grupp och började planera på riktigt. Det blev av en slump att vi skulle till Paris i maj, och alla var supertaggade.
 
Och förra torsdagen var det dags. vi skulle mötas på arlanda för första gången för en resa på ca 5 dagar tillsammans... 
 
Hela tiden har jag haft en bra magkänsla och det har varit så spännande att ingen kände någon sedan innan. och det blev faktiskt himla bra! Vi hade bokat ett centralt hotell på 9e Arr i Paris som kanske inte var så bra som vi hoppats, men förutom det fick vi toppenväder (25-32 plus varje dag & sol), vi hann se allt vi ville, vissa saker flera gånger, vi åt massor av god mat, några crepes med nutella & jordgubbar, vi var på en takbar, shoppade lite osv. Jag har lite bilder från allt detta så jag delar upp det i tre inlägg tänkte jag? 
 
Så glad att jag åkte iväg och jag är verkligen en erfarenhet rikare ♥
 
 
Första saken vi ville göra var att prova crepes! och WOW så gott det var! Jag har provat det tidigare men de här slog alla jag provat innan.. Detta var alltså på torsdagen innan vi gick och lade oss.
 
Frukost på Pret a manger blev en tradition direkt.
 
Sacré-Coeur - här var det vääldigt mycket folk men ändå var det så mysigt
 
Resesällskapet
 
Vi var ju såklart tvungen att besöka Laduree och köpa macarons!
 
Galeries lafayette - så fint!!
 
På fredagen hade vi förbokat en lunch på en restaurang som hette Pink mamma. Den hade fått så bra recensioner. Väldigt god italiensk mat och fin plats. Högsta våningen var dessutom helt magisk, som ett stort växthus.
 
Här såg man inte så brun ut men glad. så magiskt där. Och det var så varmt ute att barbent var enda alternativet :)
 
På kvällen tog vi tunnelbanan till Trocadero för att se Eiffeltornet. Och det var så fint just från den platsen. Ni får ignorera de fula grindarna bakom ;) Här köpte vi en varsin baguette senare och bara gick runt och turistade. Ett fint avslut på dag ett.
 

Liknande inlägg

Till top