DAG TVÅ I PARIS

Vardag / Permalink / 0
Såklart finns det mer från vår resa till Paris. Jag är fortfarande imponerad över hur mycket vi hann med denna resan. Dag två innehöll väldigt mycket den med, såklart frukost på pret a manger först, men sedan började dagen på riktigt. Vi sov inte superbra på hotellet pga de sjukt varma rummen osv men vi började ändå dagen ca 9 varje dag. 
 
Dag två hann vi med att se triumfbågen, Champs-Elysées, Notre Dame, åt lunch på lulu som var ett väldigt instagramvänligt lunchspot och avslutade dagen på en takbar, perruche med Eiffeltornet i bakgrunden, och därefter hamburgare på ett hak nära där vi bodde...
 
Såklart finns det bilder..
 
DRÖMVÄDER minst sagt
Vi var ju inte ensam ute, folk öööverallt
Viktigt att ta pauser inne med en drink när det är så varmt. det har nog aldrig varit så gott med iste som det var här!
Triumfbågen
Haha bjuder på denna. Bevis på att vi varit vid Louvren dock
 
Ett skadat Notre Dame. Så tråkigt på en så fin byggnad.
 
När vi gick längs Champs-Elysées hade de spärrat av ett stort område vilket gjorde att vi fick gå flera omvägar. Det blev en väldigt lång promenad på några timmar. Jessica, en av tjejerna var ute själv en sväng och mötte sedan upp oss vid Notre Dame. Då hade hon också sett detta matställe som vi tyckte såg så mysigt ut..
Jag tog någon fiskrätt som var fräsch men inte riktigt som jag tänkte mig. Helt okej dock.
 
Dock såg de andra rätterna lite godare ut. :)
 
Det var sjukt härligt att sitta där i solen, och vi satt ett bra tag tills det kom några "stjärnor" som förstörde fröjden med att kedjeröka precis bredvid mig, (all rök kom rakt på mig.. inte så najjs) så då gick vi vidare.
-
Lunchen åt vi rätt sent så efter detta åkte vi tillbaka till hotellet och vilade någon timma, för att sedan leta rätt på en takbar vi hört bra om.
Detta var det vi kom till
Jag och sofie
Jag har varit på sämre platser och druckit mojito iallafall
 
Vi såg solnedgången därifrån samt Eiffeltornet när det började blinka efter 22. En av de bästa vyerna på hela resan! Efter några timmar lämnade vi baren och gick och tog en sen middag på ett av områdets restauranger. De serverade endast hamburgare i olika former, så himla gott efter den dagen ♥

Liknande inlägg

Till top