SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Frågor och svar / Permalink / 0

Frida: Jag undrar vart den finfina tröjan med mönster kommer ifrån? :)

svar: Den här tröjan/tunikan  kommer från gina tricot och kostar 99 kr.

 

 

 

Zaz: As snygga byxor! vart har du köpt dom? :)

svar: tack! dessa byxor kommer från gina tricot dem med, 399 kr

 

Sannalitens: Hej! Kanske en konstig fråga, men vad är din favoritmaträtt? :) Jag skulle behöva lite tips på nya goda maträtter :) Kramar! Svar: har flera favoriträtter, bland annat en räk-och morotssoppa som mamma gör. svingod!!, kyckling/currygryta, tacos och porterstek :) kram på dig!

 

Rebecka: var fick du cancer?

svar: själva tumören satt mellan halsen och brösten, och var 7 cm i diameter. men sedan fanns det lite i buken också bla.

 

Anonym: vilket var det absolut värsta med att få cancer?

svar: det absolut värsta var nog att jag motvilligt fick lägga mitt sista år på gymnasiet på is & inte veta vad som skulle hända, plus att många trodde man skulle gå och dö direkt. att sedan ha en orolig familj önskar man helst inte då man har svårt att tänka på annat till vardags. att man sedan tappar håret tyckte jag var väldigt jobbigt, fram tills att det började växa ut igen.


Vad är ditt råd till de som känner någon som drabbats av sjukdomen?

svar: för de som känner någon tycker jag att man ska visa att de är precis lika mycket värda som när de är frisk. köp en tidning, deras favoritgodis eller hyr en sjukt bra film ni kan se tillsammans för att komma bort från det hemska ett tag. finns även där för den personen om den behöver prata. och säg inte: jag tycker synd om dig! (den meningen hatade jag) . säg istället: jag tror på dig, du klarar det här! jag finns för dig etc


Kände du Julia som Juliaresan görs för? massa kärlek till dig, beundrar din styrka något enormt mycket!

svar: nja, jag och julia låg på samma sjukhus samtidigt. våra mammor träffades & pratade och berättade om vardera barn. sedan har vi gemensamma vänner/bekanta. tack fina du, det värmer att höra!

 

Felicia: Hur reagerade du när du fick diagnosen cancer? förstod du vad det innebar? vad för sorts cancer har du? kämpa på tjejen, du är stark :)

svar: jag var rätt stum, började fatta först när pappa/pojkvännen osv grinade framför mig. jag tog inte riktigt till mig det, man får inte cancer när man är 18 tänkte jag.. jag förstod inte förän jag togs till umeå och genomgick alla behandlingar tror jag. det var en sorts lymfom, T-cellsrikt B-cellslymfom. men jag är "frisk" nu, men går på återkoller för att det inte ska komma tillbaka. tack! :)

 

Hanna: Hur länge var du sjuk i cancer? Kram Hanna :)

svar: jag var sjuk ca 5 månader som vi vet om. det blir mycket OC det ;)  kram :)

 

Angelica: Vilken stad bor du i?

svar: Östersund!

 


Vad brukar du lyssna på för musik för att bli glad och peppad?

svar: hmmm.. måste nog säga laleh´s låt: vårens första dag, som gör att jag inte vill missa något, och annars den svenska björnstammen - svalkar vinden, avicci - levels, tröjan du hatar - norlie & kkv osv osv. beror helt på favoriten just då. :)

 

Vem är din favoritartist?

svar: det var förut oskar linnros, nu: laleh, veronica maggio, oskar?, har massa!

 

Jag antar att du går på gymnasiet, då det står att du pluggar :p Men vad pluggar du till?

svar: jag är faktiskt arbetslös/ska börja jobba riktigt nu, så det som står var förut. har dock pluggat ikapp ämnen till årsskiftet, sånt som jag inte hann förut. då gick jag natur :)

 

sofia: ja såg dig i videon om julia idag, så himla vacker! jag tänkte fråga också vart du köpt din vita skinnjacka? :)Den var riktigt snygg!

svar: tack fina du! åh :) min vita skinnjacka är köpt på gina tricot, (känns som allt är därifrån nu haha), är ganska ny så den finns säkert kvar!






 

måste tacka er för alla frågor som trillat in, och kul att ni är intresserade även i min historia. nu har jag svarat på de frågor jag fått hittills men känner ni att ni har fler frågor eller kommer på något är det bara att ställa frågan i ett inlägg :) kram & godnatt på er, ni är guld värda! ♥

Liknande inlägg

Till top