SAMMANFATTNING SLUTET PÅ 2021, BÖRJAN PÅ 2022

Vardag / Permalink / 0
Hej på er, det var så länge sedan jag skrev här såg jag nu. Men de senaste 2 månaderna har varit helt fullspäckade för mig och det har inte funnnits mycket tid att skriva. därför tänkte jag försöka summera lite av det som varit, det funkar väl? förbered er på långt inlägg..

Först och främst är det ju fortfarande en pandemi, så det har varit mycket jobb och träffa familj men inte så mycket annat egentligen. Förutom några få saker. Jag har jobbat 75 procent hela december, om än lite övertid. Jag har en ny tjänst och mycket att lära, men det tar också på mina krafter.Så efter jobbet har varit mycket vila.

besök hos favoriter
tidigt i december passade jag på att åka till en av mina barndomsvänner och hennes familj. de har flyttat in i ett nytt hus samt renoverar lite där. barnen fick en klapp av min & E i förtid som vi pysslade lite med. sen fick jag en liten rundtur i nya hemmet ♥

jämtlands lucia
Ett tag innan lucia fick vi veta att min brors tjej blev kandidat till jämtlands lucia 2021, en av sju tjejer. samma som jag var för några år sedan. Därför blev det en mysig tid där vi lyssnade till framträdanden, röstade och fick lite julkänslor då. Amanda var så fin som luciakandidat, och jag tror hon hade en väldigt rolig tid.

Amanda är närmast i bild här :)

julfrukost med UC
sen var det en helg senare som jag bjöd in till Ung Cancer -träff för östersundarna. Vi åt julfrukost på kichen and table, och det var så mysigt och gott! tre timmar frukost och jag fick lära känna deltagarna lite bättre ♥

Hemma vad vi i full fart att pynta inför julen. Jag köpte en ljusstake (den runda) som jag velat ha ett år, samt plockade fram elljusstakarna som står i fönstren. Älskar dem. Granen fick vänta lite längre innan den kom fram..

besök hos Eriks mormor
Eftersom jag sen inte skulle följa med Erik till hans familj på julen, så tog vi ett litet besök hos hans mormor helgen innan jul. Hon är ändå 90 år så jag ville gärna passa på att träffa henne, samt att det gärna är bra att sprida ut besöken nu när hon är lite äldre. Vi fick 7 sorters kakor, kaffe och en massa historier att lyssna på. Dessutom hade vi med en liten present som vi köpt på julmarknaden innan, nämligen en julig tvål för händerna, samt en shampootvål som ska passa hennes behov. ett mycket mysigt besök..

Julafton
sen kom julafton. Jag och E bjöd in till frukost hos oss, innan han hämtade upp sin syster och åkte mot Bräcke. Jag mötte upp min familj på graven enligt tradition fär att hälsa på släktingar. När vi gjort det såg vi kalle anka hos mamma och pappa och var sedan kvar resten av kvällen hemma hos dem. middagen åt vi senare och klapparna delades ut efter middagen, och tillochmed så sent att Erik hann komma tillbaka från sitt firande för att delta i lite klapputdelning hos oss.

Sen fick jag också lite ledigt från jobb och alla måsten. Så vi åkte upp till stugan efter jul, åkte lite skidor och åt på restaurang. Det var faktiskt en väldigt fin skiddag med lite sol, samt bra i backen. Vi spelade massa sällskapsspel, åt gott, umgicks, samt träffade lite kompisar i backen.

Nyår
Nyår firade vi i stan med ett annat par, Julia & Emil, Vi fixade trerätters, beerpong på köksbordet, drinkar och såg fyrverkerier på avstånd. En väldigt lyckad nyårsafton! Tyvärr finns inte så mycket bilder från det, men det gör nog inget. Vi hade en bra dag och kväll vilket är huvudsaken ;)

sundsvall
efter nyår och innan vi började jobba igen (jag skulle börja jobba 100%) så åkte vi iväg till sundsvall en helg. Erik skulle på laserbehabdling och jag hade köpt en hotellnatt till oss i julklapp. Så vi checkade in på hotell där, bodde en natt, åt god middag på restaurangen, shoppade på IKEA, var till stan etc. En mysig getaway och en av de första gångerna vi åkte bara vi två utan att vara på sjukhus också. Väldigt mysigt!! Vi har sagt att vi ska försöka åka ivätg så lite oftare också, då vi verkligen måddde bra av det.

Nu ska jag återgå till våran isolering här hemma. Jag har åkt på Corona för första gången sedan det började för 2 år sedan, trots 3 vaccinsprutor och allt. Erik har mest troligt också haft de men inte fått provsvar ännu. Vi har isolerat oss sedan förra lördagen och efter den här helgen tror jag att det ska vara lugnt med smitta, men jag tänkte ändå fortsätta jobba hemma ett tag till. :) segt att vi fick det men det verkar som att alla är sjuka nu så det går knappt att undvika att bli sjuk om man jobbar/är ute i samhället lite. Men var försiktiga, för det är ändå ett läskigt virus.

Med de sagt, hoppas ni gillade min lilla sammanfattning, och att ni alla mår bra, så hörs vi, lite tidigare nästa gång. Kram ♥