OP, NERVOSITET OCH ONSDAG

Vardag / Permalink / 0
Hej onsdag! Klockan är sent nu så ska snart gå och lägga mig. Imorgon är det återigen tidig väckning men inte för jobb utan jag har faktiskt tagit lite ledigt imorgon för att jag ska iväg och göra en liten operation. Äntligen är det dags att ta bort min port (port á cat) och den har jag snart haft i två år?? det var dessutom jag som fick pusha för att den skulle bort, men jag har faktiskt ingen användning för den längre. Jag fick alltså en port i början på 2020 av den enkla anledningen att jag skulle få starkare mediciner i denna. Dessutom går det att ta blodprov etc i den så det har jag också gjort senaste året. Det är en sån liten "puck" man opererar in under huden (liten operation) för att underlätta behandling och kunna få starkare mediciner samt för att skona vanliga vener och sånt så de slipper bli irriterade av cellgifter och sånt. 
 
Fram tills OP imorgon ska jag fasta, förhoppningsvis få lite lugnande för att inte få panik men annars är jag rätt rutinerad vid detta laget. Det är min 5:e gång som jag tar bort en liknande port, och jag har ju gjort liknande saker också. Men ändå är jag lite nervös såklart. Det har hänt saker under tidigare gånger som gjort att det är lite traumatiskt att bara genomgå mindre saker, så jag kräver oftast att jag får sova under tiden ändå. Det är ett tips till er alla, att kräva att ni får åtminstonde lugnande/sömnmedel när man genomgår saker i sjukvården som känns jobbiga. Det viktigaste är ju trots allt att man känner sig trygg. ♥
 
Stan idag
 
 

Liknande inlägg

Till top