BLACK WEEK, JULPYNT & SKIDSKYTTE

Vardag / Permalink / 0
Heeej måndag! en vecka kvar innan första advent och vi har börjat julpyntat i helgen. Har faktiskt hållit mig tills nu otroligt nog och tycker det är fullt lägligt trots att vi var först i kvarteret, och så mysigt sen?? Nu framöver är det fullt upp för oss här hemma annars, vi har något inbokat varje helg, det är mycket saker runtomkring jobbet, jag hade nyss operation där jag tog bort min port, och framöver ska jag ta lite prover på hormoner etc..
 
I helgen har vi bokat biljetter till skidskyttet på arenan, så förhoppningsvis spenderar vi lördagen där uppe på ÖSK. För er som inte bor i Östersund är det lite av årets grej när skidskyttet drar igång här. och det sägs komma mer folk än någonsin. För första gången känns det spännande att vara på plats. Sedan fyller både min pappa & Eriks pappa år i helgen så det blir firande x2. Dessutom börjar också julfirandet dra igång med lite aw, julbord, black week denna vecka och liknande. Jag har börjat kika på julklappar med, som jag brukar göra denna tiden varje år. Jag är inte så mycket för den där stressen utan jag vill hitta grejer i lugn och ro plus planera lite fin presentinslagning och så vidare. 
 
Hur är det med er nu? hur mår ni?? har ni fullt upp denna tiden eller myser ni och längtar till julen?
 
Jag fick också frågan häromdagen hur det känns såhär lite efter pandemin (jag vet att de inte är över men ni fattar) och ärligt talat känns det lite tomt? skum känsla så inte helt bra ändå.. men jag hoppas det vänder snart. Kram på er!
 
 
jag har hittat ett nytt favoritbakrecept! glutenfria muffins med äpple, som smakar som en äppelpaj! plus att de är klara på...25 min? 
 
favoritstakarna från förra året fick komma fram igen.
och en så fin ny stjärna.
och igår bjöd E på tjädergryta. väldigt gott!

Liknande inlägg

Till top