CARBOXYTHERAPY

Vardag / Permalink / 1
Erik fick börja! 

Sedan min tur, nervöst!

Såhär såg de ut då de sprutade in, ser lite stel ut haha! Bjuder på den ;)


Idag mina vänner, har jag & Erik varit och provat en ny grej, nämligen koldioxid-behandling! Det är en ny upptäckt som funkar så att man sprutar in koldioxid på ett område, och sen reagerar kroppen genom att syresätta det området extra mycket. Det är helt ofarligt och alltså inte som andra skönhetsbehandlingar!!

Vi valde att fokusera på området runt ögonen, och för min del är det för att jag alltid haft mörka ringar. Efter några behandlingar ska förhoppningsvis de synas mycket mindre och jag får en piggare "look"! Det känns som de syns mindre redan nu men det kan även märkas mer med tiden, flera månader efter. 

Vi blev stuckna med en nål vid sidan av ögat och sen blåste hon in koldioxid vid ögat som gör att man ser lite svullen ut, men det går snabbt över. Det blev två behandlingar idag och behövs det fler så bokar vi in det senare. 

Det går även att behandla påsar under ögonen, bristningar, ärr osv. Riktigt bra ju! Och kul att testa något nytt!! :)
#1 - - Anonym:

Vart finns de att pröva carboxy therapy i Östersund? Vore mer än tacksam för svar!:)

Liknande inlägg

Till top