MIN HELG I BILDER

Vardag / Permalink / 0
Hej fina ni!
Jag har precis börjat veckan hemma i Östersund igen, hade lite helg igår också eftersom vi har varit borta från fredag till måndag. Pappa fyllde jämt i söndags och iochmed detta åkte vi (jag & Erik + min familj) till Stockholm, bodde på hotell, åt gått och gick på konsert. 
 
 
Vårat fina hotellrum. (blev taggad på att måla en grå fondvägg hemma i sovrummet också, något jag velat länge men skjutit lite på)
 
 
Det bästa många gånger är ju produkter som finns i badrummet! jag hade med mig lite shampoo och balsam men behövde egentligen mer och det fanns redan på plats, hur perfekt som helst!
 
 
Och det lyxigaste är ju såklart att äta hotellfrukost 3 dagar i rad! självklart massa frukt och juicer men också pannkakor med Nutella.
 
 
När vi kom dit, trötta men glada att ha lite ledigt några dagar.
 
 
På fredagen kom vi fram sent. vi var dock hungriga ändå så lite mat blev de på pizza hut. Bästa beslutet på länge. Fanns bara en sak som pajjade min stämning en aning, och de var några ungdomar (kanske 14-15 år?) som kladdade på fönstret där vi satt och stirrade in och slog på rutan. Riktigt störiga uppmärksamhetsungar som störde minst 30 minuter av vår stund. Hoppas de lär sig respekt någon gång......Förutom det var vi nöjdare efteråt med mat i magen.
 
En shoppingrunda på lördagen blev det innan middag på mina föräldrars favorit dolce vita. Grym service och ännu bättre mat. 
 
 
Mamma och jag invigde spat också på lördagen. Eller spa och spa, det var en bastu med dusch men mysigt då vi var väldigt frusna. 
 
 
På söndagen fyllde pappa år. Vi började morgonen med att gratta honom med presenter och sedan blev det frukost. Efter det tog vi oss till Djurgården och gick en lång promenad och passerade nordiska museet bland annat. Det var dock kallt trots att vi borde vara vana vid kyla det här laget, så när vi kom fram till kvällens restaurang i gamla stan var det riktigt skönt med värme. Vi åt trerätters på den italienska restaurangen Michelangelo.
 
 
Caprese till förrätt för mig, risotto till varmrätt (finns ingen bild av det) sen delade jag och Erik på en panacotta.
 
 
Filurer på stan.
 
 
Söndag kväll hade vi bokat biljetter till en julkonsert på Göta Lejon. Tommy Körbergs konsert, och den var supermysig, rolig med riktig bra skämt och massa låtar som bidrog till julstämningen. 
 
Direkt efter konserten lämnade vi av Erik och Henrik på terminalen för att de skulle åka tillbaka till Östersund. Vi andra återvände till hotellet för lite film, sömn och en sista frukost innan även vi skulle åka hemåt. Jag har varit väldigt förkyld hela helgen (ont i bihålor bla..) så tyvärr har jag haft väldigt mycket huvudvärk och ont när vi flög så flygresan hem var lite jobbig men det var väldigt härligt att komma hem igen. Men en riktigt mysig helg har vi haft och kul att få rå om varann lite mer än man hinner med annars! <3

Liknande inlägg

Till top