BREVET TILL MITT 2018

Vardag / Permalink / 0
 
Tack 2018 för allt du gett mig detta år. För alla utmaningar du krävt av mig och vilka nya personer som kommit in i mitt liv. Det här med att se nyåret som ett sorts avslut på en period är något jag inte riktigt tror på, men trots det vill jag se tillbaka på vad detta året gett mig. I början på året satt jag och kämpade med vår C-uppsats. Tusan vad jag haft ångest för den. När jag började plugga var jag så rädd för den samt att göra tentor. Men tänk vad man kan bara man ger sig tusan på det. Och C-uppsatsen gick över förväntan. Jag teamade ihop med en person jag knappt kände i klassen, jag bara slängde ut frågan om vi skulle skriva ihop, och både jag och han var väldigt glada för det i slutändan. Att kunna bolla med någon men inte ha någon relation sedan innan blev ett vinnande koncept. Man var som inte rädd att säga vad vi tyckte och vi fick ett bra slutresultat. Så nöjd för det.
 
Våren innebar mycket kämpande, en lång period men resan till London med familjen kom som ett perfekt avbrott i vardagen. Vår första resa tillsammans på ett tag, och E var med. En av de bästa resor jag gjort. Tyvärr vart vi lite sjuk där men förutom det var det en väldigt väldigt bra tid. 
 
 
 
 
Sommaren detta år var ju underbar. Jag är inte ensam om att tycka det. Värmen, vi hittade på så mycket roligt. Examen kom, jag kände mig så stolt att ha kommit dit jag var då. Jag var på en av mina favoritartister med Malin, vi bokade dettaq spontant och jag har aldrig ångrat det. Så kul vi hade i stockholmsnatten! Vi firade massor denna sommar, midsommar kom, Jag och Erik firade med väldigt många vi aldrig träffat och älskade det, vi hade så kul! (repris nästa år?). En kompis fyllde 25 så vi åkte till härjedalen med tjejgänget därefter, hade sjukt kul och träffade ännu fler nya människor. Jag började även jobba på riktigt igen, fick en ny tjänst och hade det rätt tufft på sommaren utan semester så vi levde för helgerna. Och vilka helger! 
 
 
 
 
När hösten kom hade de flesta varit bortrest men jag kände suget att komma bort. några i min familj likaså. Eftersom E haft semestern hade han inga dagar kvar men jag, mamma och syrran bokade in vår Cypernresa. Det blev en annan av mina bästa resor. Älskade landet, folket, värmen och gästvänligheten. Och att få andas igen och bara vara. Kom tillbaka rätt så mycket brunare, tränade lite igen och hade några lediga dagar innan det blev jobb igen.
 
Jobbhösten innebar lite konferenser, rundresor och ännu en konferens med massa inspiration. Det var full fart men skönt att få vara inne i vardagen igen. Lite senare under hösten blev jag även fast anställd på jobbet, vilket var ett väldigt roligt erkännande!
 
December kom och vi började renovera. Vi flyttade hem till mamma & pappa och det var så tacksamt. Lite mindre egentid och vår renovering stannade upp i 3 veckor pga ett missförstånd från firman som renoverade, men dagen innan julafton flyttade vi hem igen. Äntligen. De sista dagarna i december har vi bara vilat, varit med varandra och fixat massa hemma. Är så glad över vad detta år gett oss och att vi har ett tomt blad framför oss. Hur klyschit det än låter. 
 
Ikväll firar vi nyårsafton med några nya och några av våra "äldsta" vänner. Vi ska göra en trerätters och efterrätten har jag precis gjort klart. Sedan ska vi ha världens mysigaste kväll med dem. Hoppas ni får en riktigt bra start på det nya året och att ni alla mår bra! 
 
Nyårslöften då? Jag har mer mål vad jag vill åstadkomma detta år: 
 
♥ Jag ska våga ta mer plats, och inte övertänka saker.
♥ Sålla bort dålig energi, inte ge så mycket energi till de som inte ger tillbaka. Jag är för dålig på det i nuläget.
♥ Fortsätta lyssna på mig själv, och träna för min skull när jag orkar.
♥ Vardagslyxa mer! 
♥ Resa med E, det blev ingen resa för oss två detta år så gärna en nästa! 
♥ Stanna upp mer ibland, vi inleder detta år med spa, det är en bra början!
 
GOTT NYTT ÅR! 
KRAM PÅ ER & TACK FÖR ATT NI KIKAR IN HÄR HOS MIG ♥
 
Några fina som jag tog examen med ♥

Liknande inlägg

Till top