JULIARESAN 2

Tänkvärt / Permalink / 2
 
FINASTE NI, jag har en sak att berätta. minns ni att jag för ett år sedan visade er filmen + berättade massa om tjejerna & projektet i Juliaresan? i år gör samma tjejer en ny resa. När julia dog i cancer förra året, endast 17 år gammal bestämde hennes fyra bästa kompisar sig för att hedra henne genom att samla in pengar & lyfta fram cancer i ljuset, och hjälpa till. de gjorde en resa från östersund till öland på cykel för att samla in pengar på vägen, och i filmen inför detta blev bland annat jag tillfrågad att vara med. jag tackade självklart ja, då jag & min famij kände till julia, och jag hade pratat med henne under tiden vi båda var inlagda och hennes historia gjorde att jag ville hjälpa till.
 
När jag var med i jämtlands lucia i vintras var det svinjobbigt att vara på sjukhuset & lussa, och på barncanceravdelningen brast det för mig. när man ser den nya filmen är det likadant, jag kan inte ens förklara känslorna man känner med dem, speciellt då man vet hur man mår! (spec. för tjejen i duschen, stackarn) kika på filmen, och skänk gärna en slant + följ juliaresan på facebook för att se hur det går på deras nya äventyr!
 
och för er som inte sett den första filmen, juliaresan, där jag är med.. eller vill se den igen, kan se den här. PUSS!
#1 - - Anonym:

Det är väl en tjej som står i duschen?

Svar: ja oj jag tänkte helt fel, ändrar nu!
Sara

#2 - - ♣ Ida - Hon som föddes med LKG:

sjukt rörd jag vart :/ börjar genast relatera till mina egna upplevelser :o har inte haft cancer själv, men känner folk som har haft det, vissa har förlorat kampen och vissa har vunnit.

Svar: Man kan nästan aldrig undvika att beröras om man känner till hur sjukdomen drabbar folk. Själv blir ja berörd varje gång jag ser sånt här med. Sprid den gärna vidare!
Sara

Liknande inlägg

Till top