DAG 2

Vardag / Permalink / 1

Dag 2! Startade med några timmar på stranden, dom vi saknat sandstrand och havsbad! Också väldigt bekvämt med att ligga där och så kommer personal ut på stranden så att man kan beställa från där man är, rätt okej ändå. På kvällen var vi taggade på att se nåt mer, så vi köpte biljetter till chania och åkte dit. När jag var i Grekland för 3 år sedan bodde vi i platanias men var också på utflykt till chania så de är lite kul att se om man känner igen sig. Men de gjorde jag. Lite mer turistigt där men det var en superfin solnedgång, mycket fina byggnader och så blev de såklart en middag där på en restaurang nere vid havet.

SERIETIPS

Vardag / Permalink / 0
nu var det ju ett tag sedan jag tipsade om en serie, eller hur? och serier är något jag följer slaviskt. Min senaste favorit har jag kollat på ett tag, och den fick jag tips om för ett år sedan ungefär. Den handlar om en tjej som ser en annan människa, som ser ut som en kopia av henne själv, hoppa framför tåget. Man slängs direkt in i en historia och hon vill såklart ta reda på vem den kvinnan är och varför de är så lika...

Serien heter Orphan Black, och ni måste se den! Den finns på Netflix. Kolla annars trailern så kanske ni fattar mer.. det är alltid lite klurigt att berätta i text.

Liknande inlägg

DAG 1

Vardag / Permalink / 1

Dag 1 här innebär först en liten sovmorgon då vi var väldigt trötta efter resan, sen gick vi ner till havet och låg där några timmar. Ovanför stranden finns en restaurang som det går att beställa lunch ifrån så de gjorde vi, och jag började läsa min bok som jag packat med mig. Kvällen innan hade vi gått runt och utforskar lite, åt middag (grekisk sallad såklart, favoriten), och sen handlade vi frukost och ska till lägenheten. Apropå lägenheten förresten, det bästa ser ni på bild 2, ett sminkbord. Älskar att ha alla produkter på ett ställe!

Nu ska vi till stranden!