ATT ÄNTLIGEN BLI TAGEN PÅ ALLVAR + BRA BESKED

Vardag / Permalink / 0
Hej finisar! Har inte haft så mycket att skriva då jag varit sjuk. Min helg blev därför också rätt tråkig, jag låg mest hemma och såg på alla serier jag hittade, och sov hur mycket som helst.  hehe. Jag tror att febern jag haft är påväg bort nu dock, (hoppas) men ändå är det väldigt skönt att vara hemma idag. Jag pluggar lite hemifrån och läser massa, och tvättar, vilket behövs! 
 
Idag har jag fått två bra besked som känns så lättande, ett som vi oroat oss lite över, men som visade sig att det inte var någon fara med, och ett som gällde mig själv. Jag kontaktade hälsocentralen för att få råd hur jag ska göra med min förkylning/feber då det varit så långvarigt nu. Jag ringer inte dem ofta eftersom det inte brukar ge någon effekt iallafall. Efter att ha pratat i 30 min kom vi fram till att jag inte skulle åka in akut till dem, men fick lite bra tips och skulle höra av mig om det inte blev bättre. Däremot fick jag för första gången på ca 6 år(!!!) någon som tog mig på allvar i det att jag aldrig blir helt frisk..
 
Så i mars ska mitt immunförsvar undersökas. Om det är något fel till följd av min tidigare sjukdom som gör att jag inte blir av med förkylningarna alltså. Det känns helt ärligt SÅ JÄVLA BRA, att de äntligen kan lyssna på mig. Utåt sätt ser det ju ut som att jag har en vanlig förkylning, bara det att jag aldrig blir frisk från dem. Jag har inte kunnat träna på superlänge (vilket är så tråkigt då jag gillar att träna) och har fått så dåligt tålamod med vården pga alla avslag jag fått. Men nu äntligen var det någon som tyckte att detta är fel, och vi ska undersöka det på riktigt. Tack fina du du är en ängel ♥
 
Detta kanske låter väldigt otydligt för er och så, men för mig är det en sån lättnad att jag kanske kan få veta varför det är såhär, och att det inte bara "går över". För allt jag vill är att få känna mig pigg och frisk igen. Jag minns knappt hur det känns. Nu finns det hopp och jag är så glad för det. 
 
Mamma och pappa var här för en stund sedan med lite blommor och lunch. Vi åt varsin räkmacka, rätt stabil frukost för mig ändå. Så gott! Nu känns det så mycket lättare att sätta sig och plugga igen.. 
 
Sorry för otydligt inlägg, vet inte om jag fick ihop det bra. Men nu vet ni. Ska dessutom snart börja planera för en liten weekend vi ska på nästa vecka! Kan skriva mer om det i ett annat inlägg! PUSS&KRAM
 
 

Liknande inlägg

Till top